Monday 15 October 2007

I suck?

11月25号开始考试。偏偏,我今天一整天都没有在读书,我在思考一些没有解答的问题。

妈的,我有一种在慢性自杀的感觉....

完全没有读书的动力,再加上这个学期的科目很难,教授非常烂,同学超级讨厌,天气又比较冷,根本就没有想要拿起书本的感觉。

以前的我很该死。我一直以来都不是很聪明的人,读书方面我应该可以算是笨的那种人,但是本人有超级讨厌死读书还有读死书,所以通常考试前就很潇洒的跑去睡觉。偏偏成绩放榜的时候突然潇洒不起来,因为分数真的很不堪。政府考试那次我是真的完全潇洒不起来,到现在偶尔还是会放不开。

人是矛盾的。不想努力,但是又不能接受自己很差劲,捆住自己。然后又事与愿违,你的选择不是你要的,只是因为别人希望有一份安稳而作出选择。我不是在后悔,只是偶尔会怀疑那个决定是不是我要的。我知道想要的跟最好的通常都会有一段差距,如果真的让我选,我会选择我要的而不是那个最好的。

Then as time passes by, you start questioning about the future. Is that what you want? Is that how you want your life to be in the next 10 years? Holy shit, is this even the right decision? Am I screwing up my own future?

Oh god, gimme a break...

And while having all kinds of thoughts that makes you feel miserable about life in your mind, people just can't seems to leave you alone, they start bombarding you with all kind of issues that sounds important.

All these thing, makes me feel that I suck.

I suck, don't I?

16 comments:

said...

u c la..
when i pass the com to u..
u takda hati untuk belajar liao..
so u patut pass balik..
tau tak..

以诺 said...

看来你得暂休部落格啃书了。^^你要考好来,让烂教授和烂同学suck自己。

JR said...

SYao:WRONG!!I wasn't spending time on internet, I was kinda daydreamig,has nothing to do with the computer.

enoch:Yes,i will keep studying and ask those bugger to suck themselves!Thanks!

Chen Jie@陈杰 said...

piat piat ..... slap u ... wake up wake up ...

Anonymous said...

認命啦你~
讀書人注定沒有瀟灑的命啦~哇哈哈!

Anonymous said...

no, u r not.. eventhough u always say that u don't study, but u don score badly in exams..

蓝双子 said...

至少,你为自己没读好书而在意,你还没放弃的,或许你需要给自己一点时间去适应吧。

晨晚 said...

没关系,先苦后甜~

快回来度假了不是吗? :D

Anonymous said...

啊~今天不見人影勒~平時回復留言是最快的哦..

看來真的在認真努力K書了..嗯,真是乖女..
抵老妖甘錫妳~

JR said...

chenjie:shouldn't you give me some comfort instead of slapping me?Hmmp, no candies for you when I go back!

老妖:唉,不能潇洒简直破坏了我的形象!

callie:I don't score too bad and I don't score really good...

蓝双子:我怕我会越来越不喜欢B&F。

晨晚:对!回去吃螃蟹!!你能吃吗?

老妖:其实我在忙别的事情,哈哈哈...

迷迭香 said...

well... i guess there are different things we need to do at different time, so for the moment your priority and your focus should be in doing well in ur exam... so cheer up and work on it, since u dun get to chose anyway :p

Anonymous said...

哇~ 這傢伙贊不得~ 一贊就鬆毛鬆羽!
我說你肯定是到了臨考試那夜都還抱著電腦..

eh,我很好奇如果有一天妳的電腦被恐怖份子炸掉了,妳會怎麼樣?

JR said...

迷迭香:thanks!

老妖:对,我一定是那种人,因为如果要我一整天都读书我会得忧郁症...其实没有电脑的时候我很任命的,上两个星期就是咯,不吵不闹,哈哈哈...

晨晚 said...

吃了再算!反正老家伙请!哇哈哈哈哈哈哈哈哈!

yicookies said...

如果这次你又不努力的话
看成绩时应该会更郁闷吧!
白白在那里冷了那么久
当然是要光宗耀祖啦~

Anonymous said...

Keep up the good work.