Thursday 13 December 2007

每个人都会鸟

Hello, this is JR calling from xxxx Bank. Are you Mr. XX of XXX company?
Yes, speaking.
We're now conducting a survey to improve our service. Can I have 2 minutes of your time please?
Say la!
According to our record, your company has opened a current account with us in March 2007, is there any particular reason you opened that account?
Open account need reason one meh? I just open because I need one account lor...
Oh, very well, very well... Erm, is there a reason why you don't use your current account service frequently?
Which account are you talking about huh? I got 3 account with xxxx Bank le...
Hmm, I'm refering to the account registered under your company, Company XXX.
Yala, I got 3 account la, which one you talking about?
Well, I'm not quite sure about that...
You not sure about which account you call me for what? You don't know which account how I answer you?!
I'm very sorry, but because this information is given by my superior, that's why I'm not quite sure about that...
How can you like that? You don't know then why you call me?!#$%^&*($%^&*#$%^&....

今天很幸运被上头选中帮忙打电话给那些不常用我们公司服务的中小型企业account holder作市场调查。拨了差不多15通电话给顾客,我把我会的4种语言都用上了,只差印度话还没有说而已。

除此要用不同语言跟顾客沟通让我很头痛,竟然还让我碰到上面那位态度极度不耐烦地uncle。我难得讲电话那么客气,那么斯文,你这个家伙,讲话用吼的就算了,还骂我,真的是OOXX,香蕉你个芭樂!!

鸡蛋糕,我也只不过是跟上头的order在打电话,你讲话要酱绝吗?! 我真的是无辜到~~公司里记录的顾客资料是这样写的,我照着问也被鸟....

Uncle,你很不幸鸟到一位大小事都可以拿来吵的blogger,所以现在礼尚往来,轮到我鸟你!

11 comments:

雪莉 said...

哈哈,可惜你没有将他的资料泄漏,要不然我们怎么知道是哪位鸟你/被你鸟到酱惨?

Invisible said...

sheali,一进银行做工,就死也是他的人咯!哈哈!就是就算你不做了,你都会永远被BNM管制着!泄漏任何资料,罚款不然就坐牢!呵呵!

aLExpikachU said...



你應該講名字出來的

kopitiam83 said...

没有明名字不用紧,
我们一向都是看人家“对号入座”
kekek..^_^

sabun said...

不知,你有没有烦过我?

哈!哈!

不过,只要你有讲是JR,或许我就知道是女了。

Anonymous said...

哇塞!你被叫到做最可怜的 assignment。哈哈~

我试过被某银行的 customer service “说服”买保险,讲了 N 次不要了,还是一直再讲,随后也是给我鸟。

不过如果只是一些 survey,我多数还是会合作滴~

以诺 said...

哎哟,你在这里鸟他,他怎知道啊?

你-不-是-有-他-的-电-话-号-码-吗?

别说我不给你提示...

emilio said...

除非现在的uncle都很in,否则他或许永远都不知道,曾经有个博客为他写了这么劲爆的一篇。哈哈

JR said...

sheali:在银行工作口风要紧。

invisible:没错,我就是怕罚钱,哈哈...

alexpikachu:不可以,等下罚钱的话谁来付?

kopitiam:是咯,等他对好入座咯。

王孙文:你跟新加坡银行有生意上的往来?

幽子:不知道作么,公司里的人很喜欢把工作丢给我,不知道是不是样衰...?

enoch:电话号码我私底下给你咯,我知道你有骚扰同学妈妈的经验,哇哈哈哈...

emilio:对,他永远不知道他曾经这样轰动。

Yenny said...

把电话号码给我,让我帮你复仇~!!
哈哈哈哈哈哈~
*小声说*我真的有那样做过哦~ :p

王孫文 said...

好采是新加坡银行,不然应该已经被鸟了!