Thursday 27 April 2006

什么叫国际化?

新的手机号码不断有陌生来电者。那也就算了,来电者竟然还是个外国人...我指的外国人不是美国人,英国人,那种会说英文的外国人;也不是日本人,韩国人,至少会听简单英文的那种...

感觉上他说的语言有点像韩文,所以一开始我不断的用韩文问他:什么?!当然,他又用他那我听没有的语言说了一大堆。说了那么多,我只听懂了一个字:Myanmar...没错,他一直在重复着这个字...虽然我不知道是不是着一个Myanmar,但是,我的天啊...如果说他是大马公民,至少也会一点点的国语吧[我指的是:Salah Nombor!],还有一点点英语[Wrong number!]。如果连英语Wrong number也听不懂,那我真的不知道应该怎样了...所以,我想他应该是缅甸人吧,说着自己的母语,不小心拨电给我这个不懂得缅甸语的家伙,然后一直重复的在念自己国家的名字...什么东西啊!欸,这样子真的很奇怪好不好...

如果在接到他的电话,我想我得使出杀手锏了:I'm sorry.The number you've dialed is not in service.Please DO NOT try again.Thank you...对不起,您所播的号码永远不会被接通,请您不要再打来了...也许我该考虑把以上那段话翻译成缅甸语...

之前使用DiGi电讯公司的手机号码不断接到印度人的电话,一拿起电话另一边就开始用淡米尔语滔滔不绝,没完没了...这次换成了Maxis,竟然更离谱,竟然国际化到接到外劳的电话?!太夸张了吧?!该不会下次我再换一个号码,会接到什么日本人,韩国人的电话吧...某广播电台常常在播一个广告。广告里,五月天的阿信说:嘿,什么叫国际化?请问,我这种算是国际化吗?

我这是走什么狗屎运啊...?

4 comments:

Han Fei said...

Hahahahahahaha....
Damn funny ler ur post...
I wonder how they get ur numbers lol...and so many of them...i dont think is a coincidence ler...
Hmm..how they get ur phone de.....
MYSTERY MYSTERY....

JR said...

I think it's because my phone number is not that BRAND NEW lor...Maybe someone used it and later the number was terminated...

This mystery callers may be looking for the former user...

Haha...

Jing~ said...

wah u know korean language ar?! so geng! if the ppl that called u called me n speak korean language with me, i think i oni know to answer him : ''Adjeshi! cuguleh?'' haha... hope u understand.

erinwho? said...

I'm was a maxis user. Well, actualyl I AM still one. Erm.... haven't experience wrong #s from diff country but there's this time when a guy from canada phone my house phone.

I know he is from canada [if not mistaken] because he phoned again to 'confirm whether he have the WRONG number'. Hahha

erin